Liberalerna Tyresö söker kommunikatör

Nu laddar vi upp inför valet!

Fredag 18 februari 2022

Vi söker nu en erfaren kommunikatör inför valrörelsen. Du kommer att ansvara för vår politiska kommunikation i alla dess former.

Du producerar material till social medier som inlägg, plattor, video med mera. Du skriver debattartiklar, insändare och sköter annonsering i traditionell och digital media. Du kommer också att ta fram en del trycksaker. Du kommer även själv vara praktiskt delaktig i valspurten med att affischera, kampanja och möta väljare på olika sätt.

Vi söker dig som är självgående och drivande, och som gillar att jobba i ett team. Du kommer främst att jobba nära vårt kommunalråd, vår föreningsordförande och våra övriga förtroendevalda. Men du kommer också att samarbeta med vår valledare och våra styrelseledamöter som arbetar med föreningsstöd och praktiskt kampanjarbete. Samverkan inför valet med vår förbundsorganisation i Region Stockholm är också en viktig del av jobbet.

Du är självklart kommunikativ och skicklig på att uttrycka dig väl i tal och skrift. Du har en stadig liberal kompass och är allmänpolitiskt intresserad. Du har tidigare erfarenhet från målfokuserat arbete i politiska eller ideella organisationer. Kunskaper inom sociala medier är självklart och du behöver ha kunskaper i till exempel Canva, InDesign och Premiere pro.

Du har laglig rätt till tjänstledighet från ditt ordinarie jobb, och din arbetsplats är förlagd i Tyresö kommunhus i Tyresö Centrum i direkt anslutning till bussterminalen. Anställningen är formellt i Tyresö kommun som politisk sekreterare, men du rapporterar direkt till vårt kommunalråd. Jobbet är på 75% med start så snart som möjligt till och med 31 december 2022. Det finns goda möjligheter till fortsättning under hela nästa mandatperiod.

Vänta inte med att söka, vi kallar till intervjuer löpande och anställer så fort vi hittat rätt person för jobbet! Din ansökan ska innehålla personligt brev och CV.

Ansökan skickas till heinz.sjogren@liberalerna.se

Eventuella frågor besvaras av Heinz Sjögren, ordförande, heinz.sjogren@liberalerna.se, 070 – 844 11 62, eller Mats Lindblom, kommunalråd, mats.lindblom@liberalerna.se, 070 – 488 91 74.