Nu ombildas styret i Tyresö kommun

Torsdag 20 april 2023

Efter valet i september förra året blev det en turbulent tid i kommunen, det var oklart vilka som skulle komma till makten och hur styret skulle se ut. Efter tre månader av samtal och förhandlingar kunde vi konstatera att Liberalerna, tillsammans med Socialdemokraterna och Miljöpartiet, fick förnyat förtroende att leda kommunen.

Nu har också Centerpartiet fattat beslut att de vill ingå i styret. Vilket är glädjande, då vi får en stabilare grund att stå på eftersom att vi får ytterligare ett mittenparti i samarbetet.

– Det känns väldigt kul eftersom våra möjligheter att driva igenom liberal politik och bra miljöpolitik under den kommande mandatperioden nu ökar, säger Mats Lindblom (L), kommunalråd.

Det nya styret får namnet ”Tyresösamarbetet”. Liberalerna kommer fortsättningsvis att ansvara för kultur- och fritidsfrågorna och leda kommunstyrelsens arbete med stadsbyggnadsfrågor. Vi kommer också ha huvudansvaret för vårt kommunala bostadsbolag, Tyresö Bostäder.