Liberalerna går i opposition

Onsdag 28 september 2022

Nu står det klart att Moderaterna, tillsammans med Kristdemokraterna och Centerpartiet tar aktivt stöd av Sverigedemokraterna för att bilda ett nytt minoritetsstyre i Tyresö.

Liberalerna har alltid, under våra 24 år vid makten, värnat Tyresöbornas bästa och drivit igenom politik som stärkt vår kommun. Det kommer vi fortsätta göra, men nu i vår roll som oppositionsparti.

Vi kommer fortsätta driva de frågor ni har gett oss förtroende i – allt från en varsam byggtakt och valfrihet inom äldreomsorgen, till att stärka skolan och värna våra gröna och blå värden i kommunen.

Så sent som i våras var Liberalerna uträknade som politisk kraft i Sverige. Men vi har över hela landet gjort en fantastisk valrörelse som säkrat både våra platser i riksdagen och bildandet av en ny regering. Vi har också befäst en stabil politisk plattform i många regioner och kommuner, även om det inte räckte ända fram till en plats i styret av just vår kommun. Men Tyresöborna kan vara säkra på att vi kommer tillbaka i styrande position till nästa mandatperiod! Under mellantiden kommer vi att med all kraft driva alla de frågor vi gick till val på för Tyresös bästa, säger Mats Lindblom, gruppledare för Liberalerna i Tyresö.