Nu rustar vi Strandbadet

Ny beachvolleyboll, upprustad lekplats och uppfräschat bad när strandbadet rustas

Måndag 17 maj 2021

Nu pågår en uppfräschning av Strandbadet inför kommande värme och badväder.

• Först ut är att anlägga en ny gräsmatta intill sandstranden. Då stranden utsätts för en hel del vind och solen ligger så säkerställs gräsmattans etablering med ett enklare bevattningsssystem.
  • Ny sand läggs mellan gräsmattan och vattnet.
  • Ny sand till en beachvolleybollplan  med måtten 12×20 meter anläggs.  Nät för beachvolleyboll och beachhandboll kommer att finnas tillgängligt.
  • Lekplatsen intill badet får en enklare upprustning och bättre belysning
  • Omklädningsrumsboden målas om så den blir fräsch.

Arbetet påbörjades i veckan och beräknas vara klart inom i slutet av maj.
Thomas Sundblad

– Nu när badsäsongen snart är här och många fortfarande kommer att semestra hemma i sommar känns det väldigt angeläget med den här satsningen på Strandbadet och jag ser fram emot ett lyft för kommunens övriga bad också, det är efterfrågat och välbehövligt, säger Thomas Sundblad (L) ordförande i Kultur- och fritidsnämnden

Glasskiosken kommer att vara öppen under sommaren och bemannas med unga sommarjobbare och fler sittbord kommer att placeras ut på Strandbadet. Man ser även över att fler bad i kommunen ska få fler sittbord, papperskorgar och även grillplatser då det är efterfrågat av många.

Även nya fina informationsskyltar kommer att sättas upp på alla kommunala bad. Kommunen kommer även att utföra säkerhetsdyk innan badsäsongen sätter igång så att det är ska vara säkert att ta sig ett dopp.